Sosiaalinen media rekrytoinnissa -artikkeli luettavissa

Kirjoitin artikkelin Sosiaalinen media rekrytoinnissa. Linkistä avautuu artikkelin Pdf-versio.

Artikkeli julkaistaan lokakuussa teoksessa KATSE TULEVAISUUTEEN. Ajatuksia yrittäjyydestä ja sosiaalisesta mediasta. Margit Niemelä (Toim.) 2011. Vaasan ammattikorkeakoulu, Other Publications C.

Tiivistelmä artikkelista:

Tulevaisuuden rekrytoinneissa korostuu työnantajan panostus sosiaaliseen mediaan, sillä digiajan sukupolvi on tulossa työmarkkinoille. The Adler Groupin ja LinkedInin syyskuussa 2010 tekemän tutkimuksen mukaan perinteisen ilmoituksen kautta tavoitetaan vain 23 % potentiaalisista hakijoista ja vain 18 % ihmisistä on ylipäätään aktiivisessa työnhaussa.

Työnantajan tieto-taito ja kyky luoda verkostoja osaajien ja tulevien kykyjen kanssa on asia, johon jokaisen rekrytoinneista vastaavan henkilön pitäisi nyt ja tulevaisuudessa panostaa. Verkostoista voi suoraan tai välillisesti ammentaa ne oman alan parhaat osaajat.

Yleisimmät rekrytoinnissa käytetyt SoMe-kanavat ovat LinkedIn ja Facebook. Myös Twitteriä, YouTubea ja Vimeoa käytetään jonkin verran. Google+ -palvelu on mielenkiintoinen avaus erityisesti sosiaalisen median ammattikäyttöä ajatellen.

Perinteisen rekrytointiviestinnän uskottavuus on laskenut, koska työnhakijat etsivät yhä useammin tietoa muualta kuin yrityksen omilta nettisivuilta. Ihmiset luottavat paljon enemmän yhteisön jäsenten tarinaan kuin yrityksen tuottamaan, viralliseen markkinointiin tai viestintään. Avoimuuteen ja luottamukseen perustuva kommunikaatio työnantajan ja työntekijän välillä sosiaalisessa mediassa luo työnantajalle selkeän kilpailuedun. Viesti leviää ja hyvä työnantajamaine kasvaa.

Kategoria(t): Ei kategoriaa Avainsana(t): , , , , , , , , , , , , . Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Jätä kommentti