Käyttäjät arvioivat JobiJobi!-palvelun arvosanaksi hyvä

Helmikuussa JobiJobi!-palvelussa oli käynnissä sen ulkoiseen arviointiin liittyvä kysely. Kyselyyn kävi vastaamassa kaiken kaikkiaan vähän yli 200 käyttäjää. JobiJobi!-palvelu on nuori ja kehittyvä palvelu ja kaikki saatu palaute on arvokasta. Jobi-tiimi kiittää kaikkia kyselyyn vastanneita!

Tiivistelmä kyselyn tuloksista on nähtävissä SlideSharessa. Käyttäjät arvostivat JobiJobi!ssa erityisesti työnhakuun liittyvää monipuolista ja ajantasaista tietoa sekä Facebook-sivujen toimivuutta.

Ruusujen lisäksi saimme myös risuja. Jobi-tiimi ajatteli käyttää tilaisuuden hyväkseen ja kommentoida niistä muutamia.

”Sekavuus:  Hyvin epäselvä käyttöliittymä. Aloitussivulta ei osata hakeutua eteenpäin.”
”Perinteinen nettisivu parempi, nyt jobijobi-fi –sivulla ei hyödyllistä tietoa.”
”Sosiaalisen median hehkuttamisen sijasta panostusta kotisivuihin, jotka ovat nyt naurettavat.”

Kotisivumme tarkoitus on olla sivu, johon on kerätty linkit kaikkiin käyttämiimme kanaviin, ei perinteinen infosivu. Pääkanavamme ovat blogi ja Facebook-sivu, joista varsinaiset infot löytyvät. Koska sisällön osuus kotisivuistamme on niin pieni, siksi myös kotisivun ulkoasun suunnitteluun otettiin uudenlainen lähestymistapa.

”Sosiaalisen median liiallinen kehuminen ärsyttävää.”

Hankkeemme keskittyy tutkimaan sosiaalisen median käyttöä työnhaussa ja rekrytoinnissa, siksi myös sosiaalisesta mediasta löytyy paljon informaatiota palvelussamme. Tarkoitus ei ole tuputtaa väkisin sosiaalista mediaa kenellekään, vaan lähinnä osoittaa mitä eri mahdollisuuksia on tarjolla.

”Palvelut nuorille, ei löydy itselle sopivaa sisältöä.”

Palvelumme kohderyhmä ovat nuoret ja siksi myös sisältö on suunnattu heille.

”Lisää tietoa palvelusta:  Ei tietoa nyt, joten pitäisi mainostaa.”
”Selkeämpi mainonta ja tiedotus palvelusta.”
”Markkinointiin enemmän satsausta.”

Markkinointiponnistelumme tapahtuvat pääasiallisesti sosiaalisen median kautta. Hankkeena myös markkinointivaramme ovat rajalliset, mutta yritämme panostaa tähän osa-alueeseen enemmän tulevaisuudessa.

”Enemmän töitä ja työnantajia: Ei vain kesätöitä.”
”Enemmän yrityksiä joilla on avoimia hakuja.
”Ovat samoja työpaikkoja kuin mol.fi –sivustolla joten tarvitaan laajempaa katsausta yritysten työpaikkahausta.”
”Opiskelijoille kattavammin harjoittelupaikkoja.”

Jatkosuunnitelmia Kesätyöt Satakunnassa-sivuston varalle on jo olemassa. Tulevaisuudessa sieltä tulee toivottavasti löytymään myös muita osa-aikaisia töitä nuorille ja harjoittelupaikkoja. Tämä vaatii aktiivisuutta myös työnantajilta, koska emme pysty yksin löytämään kaikkia paikkoja.

Sivuiltamme löytyy paljon samoja työpaikkoja kuin mol.fi-sivustolta, koska lähes kaikki yritykset laittavat ilmoituksensa myös sinne. Lisäksi teemme yhteistyötä Porin TE-toimiston virtuaalihenkilön Työkkärin Tytin kanssa Facebookissa.

”Ulkoasu ei ole vetoava eikä luotettavan oloinen.”

Ulkoasuun on tulossa pieniä muutoksia jo kevään aikana, joten kannattaa seurata sivujamme silmä tarkkana! Kannattaa käydä myös tsekkaamassa JobiJobi!n ja Kesätyöt Satakunnassa Facebook-sivujen uudet Timelinet.

Kevät on muutoksen aikaa, niin myös täällä JobiJobi!-palvelussa.  Jos vielä tulee mieleen muutos/parannusehdotuksia, ottakaa rohkeasti yhteyttä!

This entry was posted in Ei kategoriaa and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s