Miten hyödyntää sosiaalista mediaa kesärekrykampanjassa

Edelliseen blogitekstin liitteeksi muutamia case-esimerkkejä onnistuneista kesärekrykampanjoista, joissa on hyödynnetty sosiaalista mediaa.

CASE: Metso
Metso on tehnyt verkkosivuilleen täysin oman osionsa kesätyörekryjä varten. Siellä kerrotaan kattavasti Metson tarjoamista kesätyö-, harjoittelu- ja opinnäytetyömahdollisuuksista. Sivulta löytyy entisten kesätyöntekijöiden kokemuksia ja lisäksi he listaavat selkeästi valttipointtinsa, joista tärkein on mahdollisuus uran luomisesta Metsossa.

Metson rekrykokemus ei rajoitu vain heidän verkkosivuunsa, vaan jatkuu Facebookissa Summer jobs and trainees at Metso-sivulla, jossa kesätyönhakijat voivat kysyä suoraan mieltään askarruttavia kysymyksiä. Näin nuoret pääsevät jo etukäteen verkostoitumaan tulevien työkaverien kanssa, joka luo yhteisöllisyyden tunnetta ja edistää avointa työnantajakuvaa.

Kampanjassa on käytetty siis perinteisiä rekrytointikeinoja, mutta siihen yhdistetty onnistuneesti sosiaalinen media hyväksikäyttäen sen yhteisöllisiä piirteitä.

CASE: EnergyVaasa
EnergyVaasan kesärekrykampanja on oikeastaan ainoa kesärekrykampanja, joka on tosissaan pistänyt silmään tänä vuonna. Vaasan seudun energiakeskittymän yritykset hakevat energialähettilästä, joka kertoisi kokemuksistaan sosiaalisessa mediassa. Palkkana on huimat 30 000 euroa plus muita hulppeita työetuja.

Kampanja ulottuu myös Facebookiin ja LinkedIniin. LinkedInistä löytyy EnergyVaasan yleinen kanava, mutta enemmän pöhinää ja nuoria kiinnostavaa infoa löytyyFacebookista. Energialähettiläshakuun ja yhteistyökumppaneihin liittyviä postauksia sekä työnhakijoiden kommentteja.

Suurella osalla yrityksistä Energialähettiläs tyyliseen tempaukseen ei tietysti ole mahdollisuutta, mutta EnergyVaasa osoittaa hyvin yritysyhteistyön mahdollisuudet ja viraalileviämisen voiman. Kampanja on saanut paljon näkyvyyttä lehdissä ja sosiaalisessa mediassa.

This entry was posted in Ei kategoriaa and tagged , , . Bookmark the permalink.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s