Rekrytointi murroksessa -webinaarin esiintyjät

Rekrytointi murroksessa -webinaari pidetään huomenna 24.11 klo 14.15-16.oo Adobe Connect-verkkokoukousohjelman välityksellä.  Esiintyjinä webinaarissa toimivat JobiJobi!-palvelun projektipäällikkö Marika Pöyri, eTrainer Ann-Christine Wahl ja yritysvieraana aiemmista tiedoista poiketen Fantastec Oy:n CEO Juha Väisänen. Puhujien esittelyt löytyvät myös webinaarin Facebook-eventistä.

Projektipäällikkö Marika Pöyri:

1. Esittele itsesi
Toimin projektipäällikkönä Satakunnan ammattikorkeakoulun hallinnoimassa ESR-hankkeessa, jossa tavoitteina ovat mm. työllisyyden ja rekrytoinnin edistäminen sosiaalisessa mediassa. Hankkeen JobiJobi! -palvelu toimii kokonaan sosiaalisessa mediassa. Oman toimeni ohella olen sisällön tuottaja ja viestintäkonsultti omassa yrityksessäni Durandossa. Lisätietoja: fi.linkedin.com/in/marikapoyri

2. Millainen somen käyttäjä olet, mistä sinut löytää?
Työni puolesta olen erittäin aktiivinen somettelija. Vapaa-ajalla pyrin vieroittamaan itseni tietokoneen ruudusta mutta lipsun päivittäin hyvistä päätöksistäni mobiililaitteiden välityksellä. Minut löytää Facebookista, Foursquaresta, Bloggerista, Twitteristä, Google+:sta, LinkedInistä ja monista palveluista, joihin en edes muista kirjautuneeni.

3. Paperinen työhakemus vai yhteisöpalvelun profiili?
Ehdottomasti yhteisöpalvelun profiili. Verkossa oma osaaminen ja asiantuntemus on mahdollista näyttää toteen, aidosti ja oikeasti. Myös verkostoilla on mielestäni iso merkitys.

4. Paras viime aikoina näkemäsi rekrykampanja?
Finnairin laaduntarkkailijahaku. Kampanja oli suunniteltu sosiaaliseen mediaan, se sai paljon julkisuutta ja Finnair myös viesti asiasta koko kampanjan ajan, aivan sen loppuun saakka.

5. Paras rekrykanava somessa?
Riippuu siitä ketä hakee. Asiantuntijat löytyvät LinkedInistä, mutta Facebookissa on suurin potentiaali.

6. Tämän hetken kuumin juttu rekrytoinnissa?
Työnantajakuvan rakentaminen sosiaalisessa mediassa.

7. Millä keinolla itse valloittaisit mahdollisen työnantajan?
Auuuts mikä kysymys, mutta lähtisin liikkeelle oman osaamisen toteennäyttämisellä.

eTrainer Ann-Christine Wahl:

1. Esittele itsesi?
Toimin eTrainerina Työtä Meille Nyt ja Heti!-hankkeessa ja vastaan pääasiallisesti hankkeen viestintäpuolesta. Ylläpidän yhteisöviestintäkanaviamme, kirjoittelen artikkeleita ja tuotan muuta visuaalista materiaalia.

2. Millainen somen käyttäjä olet, mistä sinut löytää?
Somen heavy-user. Helpompi varmaan kysyä, mistä minua ei löydä?

3. Paperinen työhakemus vai yhteisöpalvelun profiili?
Molemmat, yhdessä kertovat kokonaisvaltaisesti hakijasta.

4. Paras viime aikoina näkemäsi rekrykampanja?
Minusta Fazer Online-velhon rekrykampanja oli mitä mainioin. Erilainen, huomiota herätä ja sopi haettavaan paikkaan kuin nenä päähän.

5. Paras rekrykanava somessa?
Turvallinen vastaus tähän on varmastikin LinkedIn, näen palvelussa paljon potentiaalista kehitysvaraa. Suosio tulee varmasti lisääntymään tulevaisuudessa. Myös Twitterissä tieto leviää nopeasti.

6. Tämän hetken kuumin juttu rekrytoinnissa?
Yritysten esittely- ja rekryvideot.

7. Millä keinolla itse valloittaisit mahdollisen työnantajan?
Haluaisin kokeilla videohakemuksen tekoa tositilanteessa, sillä erottuisi varmasti muista hakijoista.

Fantastec oy:n CEO Juha Väisänen:

1. Esittele itsesi?
Juha Väisänen, kauppatieteen maisteri ja pelifirma Fantastec Oy:n toimitusjohtaja. Idearikas innovaattori ja tarmokas dynamo, joka haluaa mullistaa maailmaa ja eritoten lasten oppimista pelien avulla.

2. Millainen somen käyttäjä olet, mistä sinut löytää?
Eniten hengaan Linkedinissä, mutta käytän noin 10 eri some-härpäkettä, mm. Facebook, Slideshare, Youtube…

3. Paperinen työhakemus vai yhteisöpalvelun profiili?
Ei kumpikaan tai sekä-että. Tai jotain ihan muuta! Luovuus on parasta,
esim. viime keväänä Fantasteciin haki pelisuunnitelija, jonka hakemus
oli tehty palapeliksi!

4. Paras viime aikoina näkemäsi rekrykampanja?
Pakkohan tässä on itseä kehua, ei siksi että olisin paras, vaan siksi
että en ole nähnyt viime aikoina kovinkaan hyviä rekrykampanjoita.
Siis, Fantastec Oy haki omalla hilpeällä linjallaan COO:ta
Linkedinissä ja Suomen pelikehittäjät ry:n sivuilla ja sai noin 40
kovan luokan hakijaa, myös ulkomailta. Tämä oli temaattisesti jatkoa
vuoden 2010 rekrykampanjaan, jossa ”ankea ja väsynyt pelifirma etsii
tyhjäntoimittajaa ja taivaanrannanmaalaria”, joka levisi ympäri
nettiä, päätyi uutisiksi useisiin valtakunnallisiin medioihin ja
tuotti tuhat työnhakijaa yhteen työpaikkaan. Kuulemma Suomen ennätys.

5. Paras rekrykanava somessa?
En osaa spesifioida, Linkedin toimii ainakin hyvin.

6. Tämän hetken kuumin juttu rekrytoinnissa?
Ööö… työsopimuksen allekirjoitusbonuksena kuumaa glögiä?

7. Millä keinolla itse valloittaisit mahdollisen työnantajan?
Kehittäisin persoonallisen, itseni näköisen nettikampanjan, jonka
räätälöisin juuri optimaaliselle työnantajalle.

This entry was posted in Ei kategoriaa and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s